Render PRO

R

ender PRO to nowoczesne narzędzie służące do bardzo zaawansowanej wizualizacji wnętrz (w tym domów, mieszkań i innych powierzchni użytkowych oraz komercyjnych). Głównym zadaniem tego dodatkowego modułu jest zapewnienie doskonałej jakości wizualizacji przy stosunkowo krótkim czasie obliczeń. Dodatkowo od marca 2018 roku aplikacja obserVeR współpracuje z Render PRO. Pozwala ona na przeglądanie projektów stworzonych w naszych programach w formie wirtualnego spaceru na monitorze komputera lub za pomocą gogli VR 3D HTC Vive.

Skrócenie czasu uzyskano dzięki współdziałaniu procesora karty graficznej (GPU) i wielordzeniowej natury nowoczesnego procesora (CPU). Dwa główne zadania modułu Renderingu Profesjonalnego to zaawansowane obliczenia Global Illumination (GI): Radiosity (metoda energetyczna) oraz Ray tracing (metoda obliczeń odbić i załamań promieni).

Radiosity – główna przewaga naszej metody nad innymi metodami obliczeniowymi GI polega na tym, że raz obliczony rozkład oświetlenia jest pamiętany i można oglądać renderowaną scenę z dowolnego widoku bez dodatkowych obliczeń. Jest to bardzo ważne, szczególnie z punktu widzenia tworzenia filmów. Panel Radiosity jest także najważniejszym narzędziem odpowiedzialnym za główne obliczenia światła pośredniego. Proces obliczeń jest interaktywny – już po wciśnięciu przycisku START użytkownik może cały czas zmieniać ustawienia świateł przez przejście do zakładki SCENA i dowolnie modyfikować parametry światła (jego kolor, intensywności, zakres i kąt stożka). Ponowne przejście na zakładkę RENDER PRO spowoduje aktualizację oświetlenia globalnego w ciągu kilku sekund. W najnowszej wersji aplikacji można również zmieniać właściwości materiałów emisyjnych mających wpływ na aktualnie obliczaną scenę. Zmieniając wartość emisji w trakcie trwania obliczeń, program zareaguje w ciągu kilkunastu sekund, pokazując wpływ tej zmiany na scenę.

Ray tracing – czyli „śledzenie promieni” to technika służąca do obliczania promieni odbitych od obiektów lustrzanych oraz załamanych przez obiekty szklane (załamujące światło). Aby dostosować czas wyliczania obliczeń do zamierzonego efektu, udostępniamy 4 tryby jakości Ray tracingu (1×1, 1×1 AA, 2×2 oraz 2×2 AA, gdzie AA oznacza antyaliasing a 1×1/2×2 – ilość promieni przechodzących przez 1 piksel ekranu). Dzięki tej innowacyjnej metodzie obliczeń Twoja aranżacja nabierze realności i wiarygodności, a wszystkie szklane, metalowe i ceramiczne elementy będą stanowiły prawdziwą ozdobę projektu.

Wymagania systemowe i sprzętowe dla Render PRO

  • procesor: czterordzeniowy np. i5, i7 (na procesorach dwurdzeniowych program działa wolniej)
  • pamięć RAM dla systemów 64-bitowych: 8 GB, optymalnie: 16 GB
  • karta graficzna  Nvidia GeForce ***, optymalnie ****/****** (sprawdź nasze zestawienie przykładowych kart graficznych)
  • zalecana optymalna konfiguracja to: Windows 7/8/10 64-bitowy, pamięć RAM: 16 GB, Procesor Intel Core i5 4690, i7 4790, i7 5930, karta Nvidia GeForce ****/ ***** (zobacz zestawienie przykładowych kart graficznych tutaj)

Uwaga!!! Poprawne działanie naszych aplikacji na innych kartach niż zalecane nie jest gwarantowane. Na kartach graficznych oznaczonych jedną gwiazdką* program będzie działał wolniej, adekwatnie do ich parametrów. W przypadku posiadania karty graficznej starszej generacji należy zweryfikować jej wydajność względem powyższej tabelki. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z naszym wsparciem technicznym.

Czas trwania obliczeń globalnego oświetlenia tej sceny to 189 sekundy.

Średni czas renderingu pojedynczej klatki to 0,2 s. (przy maksymalnej liczbie detali). Czas raytracingu to ok. 5,0 sek.

Omawiana scena ma 419506 powierzchni.

Występuje w niej 19 halogenów.

Parametry komputera: procesor – Genuine Intel® CPU @ 2,40GHz, karta graficzna – GeForce GTX 580, pamięć RAM – 8 GB.

Czas trwania obliczeń globalnego oświetlenia tej sceny to 140 sekund.

Średni czas renderingu pojedynczej klatki to 0,1 s. (przy maksymalnej liczbie detali).
Omawiana scena ma 243650 powierzchni.

Występuje w niej 5 halogenów i jeden obiekt emitujący światło + światło słoneczne.

Parametry komputera: procesor – Intel Core i7-2600 CPU 3,40 GHz, karta graficzna – GeForce GTX 560 Ti, pamięć RAM – 8 GB.

Czas trwania obliczeń globalnego oświetlenia tej sceny to 135 sekund.

Średni czas renderingu pojedynczej klatki to 0,1s (przy maksymalnej liczbie detali).
Omawiana scena ma 207000 powierzchni.

Występuje w niej 6 halogenów i 1 obiekt emitujący światło.
Parametry komputera: procesor – Intel Core Quad 2,6 GH, karta graficzna – GeForce GTX 560 Ti, pamięć RAM – 4 GB.

Chcesz przetestować Render PRO z którymś z naszych programów ?

Przygotowaliśmy dla Ciebie coś specjalnego…

PORFTOLIO

Tutaj prezentujemy projekty i fotorealistyczne wizualizacje wykonane w naszych programach. Zarówno nasze ulubione projekty, jak i te wybrane z galerii projektantów.

1507808321_1335771479_caddecorpro-30